Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

ابزار جدید برای تجسم لکوسیت ها در مغز

ابزار جدید برای تجسم لکوسیت ها در مغز


ابزار آنتی بادی فلورسنت، تجسم لکوسیت ها را در عروق مغز در طول میکروسکوپ اسکن لیزری دو فوتونی in vivo امکان پذیر می کند.


با مهندس شکوفه ساتری


 



 

ردیابی حرکت سلول های ایمنی در سلامت و بیماری می تواند به ما در درک مکانیسم هایی کمک کند که گلبول های سفید التهابی را که به عنوان لکوسیت ها نیز شناخته می شوند، به اهداف بافتی جذب می کنند. التهاب با واسطه سلولی یکی از علل مهم اختلالات عصبی مانند مولتیپل اسکلروزیس است. برای درمان موفقیت آمیز چنین اختلالاتی، باید رفتار سلول های التهابی را درک کرده و تعدیل کنیم. تا به امروز، اکثر محققان از نشانگرهای کدگذاری ژنتیکی برای تصویربرداری از لکوسیت ها در مدل های حیوانی زنده استفاده کرده اند. با این حال، این همیشه امکان پذیر نیست.


همانطور که درنوروفوتونیک گزارش شده است، محققان مرکز زیست شناسی رشد و پزشکی احیا کننده در موسسه تحقیقات کودکان سیاتل نشان داده اند که یک آنتی بادی معتبر که نشانگر لکوسیت، CD45 را هدف قرار می دهد، ابزار مفیدی برای افزودن به آرمنتاریوم تصویربرداری زنده است.


CD45 یک پروتئین سطح سلولی است که در همه جا توسط انواع گلبول های سفید بیان می شود. هنگامی که آنتی بادی به صورت داخل وریدی تزریق می شود، به CD45 متصل می شود و سلول را برچسب گذاری می کند. آنتی بادی را می توان با انواع مولکول های فلورسنت برچسب گذاری کرد تا از طریق میکروسکوپ قابل تشخیص باشد. محققان نشان می‌دهند که این استراتژی می‌تواند با موفقیت برای تجسم لکوسیت‌های در حال گردش در رگ‌های کوچک مغز از طریق میکروسکوپ اسکن لیزری دو فوتونی استفاده شود.


یک پنجره شفاف در داخل جمجمه موش قرار می گیرد که امکان مشاهده مستقیم رگ های خونی قشر مغز را فراهم می کند. هنگامی که آنتی‌بادی‌های CD45 نشاندار شده با فلورسنت در طول تصویربرداری تزریق می‌شوند، تمام گلبول‌های سفید خون در گردش را تزئین می‌کنند و سپس می‌توانند در طول زمان و مکان ردیابی شوند.


نکته مهم این است که محققان نشان می‌دهند که درمان آنتی‌بادی منجر به از دست دادن لکوسیت‌ها نمی‌شود، که برای امکان تصویربرداری طولانی‌مدت از رفتار سلولی مهم است. این باعث می‌شود که آنتی‌بادی‌های CD45 ابزار بسیار مفیدی برای تصویربرداری زنده باشند و زمینه را برای توسعه سایر برچسب‌های مبتنی بر آنتی‌بادی فراهم می‌کند که می‌توانند برای هدف قرار دادن زیرمجموعه‌های خاص سلول‌های ایمنی مورد استفاده قرار گیرند.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.