Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

لیزر در پوست

لیزر در پوست

  
پوست همچنین بخش قابل دسترسی خاصی برای تابش لیزر است و روش‌های لیزر درمانی مختلفی برای درمان بیماری‌های مختلف پوست ایجاد شده است. به عنوان مثال، ضایعات عروقی و رنگدانه ای، همچنین زخم ها و چین و چروک ها قابل درمان هستند. علاوه بر این، لیزر اغلب برای از بین بردن خالکوبی و برای حذف موهای زائد استفاده می شود.

در درمان فتودینامیک، مقداری ماده حساس به نور به جریان خون تزریق می شود و به صورت موضعی از طریق تابش لیزر فعال می شود به طوری که سمی می شود و باعث مرگ سلولی می شود. از چنین روش هایی می توان نه تنها برای درمان سرطان پوست، بلکه برای درمان سرطان پروستات، عفونت های مختلف و آکنه استفاده کرد.

در پوست، اغلب از لیزرهای سوئیچ کیو در طول موج های مختلف استفاده می شود، گاهی اوقات همراه با دو برابر شدن فرکانس، اما در موارد دیگر عملیات شبه موج پیوسته یا عملیات موج پیوسته مورد نیاز است.

برای برخی از درمان ها به عنوان مثال در مورد ضایعات پوستی، مهم است که مناطقی با طول موج نامناسب که در آن هموگلوبین جذب قوی را نشان می دهد، استفاده شود. به این دلایل، طیف گسترده ای از خطوط لیزر مختلف استفاده می شود - به عنوان مثال:

532 نانومتر از لیزرهای YAG با فرکانس دوبرابر
568 نانومتر از لیزرهای یون کریپتون
694 نانومتر از لیزرهای یاقوتی
755 نانومتر از لیزرهای الکساندرایت
1064 نانومتر از Nd:YAG
2.94 میکرومتر از لیزرهای Er:YAG
10.6 میکرومتر از لیزر CO2 پالسی یا موج پیوسته
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.