Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

بیوفوتونیک

بیوفوتونیک رشته جدیدی است که بر نتایج لیزرها برای انتقال ذرات ماده به ساختارهای سازمانی خاصی مانند صفحه شطرنج سه بعدی یا آرایه های شش ضلعی متکی است. این مسئول توسعه روش هایی است که طیف وسیعی از تکنیک های تصویربرداری و درمانی فعلی را در استفاده گسترده بالینی تکمیل می کند.


  


بیوفوتونیک درمانی: کاربردهای نور شامل درمان بیماری ها با تغییر فرآیندهای بیولوژیکی است. نور برای اصلاح عملکردهای سلولی از نظر فتوشیمیایی و برای از بین بردن بافت ها توسط فرآیند فوتومکانیکی یا فتوترمال استفاده می شود.


فوتومکانیک: آنالیزهای فوتومکانیکی مبتنی بر اپتیکی است که برای مطالعه خواص گرادیان در مواد بیولوژیکی استفاده می شود. همچنین برای بررسی ارتباط بین تنش مکانیکی و کرنش در ساختار عاج ریشه استفاده می شود. ذرات حساس به نور در محلول‌ها یا جامدات پلیمری تحت یک تبدیل از نور به انرژی مکانیکی قرار می‌گیرند که انقباض عکس نامیده می‌شود.


سنسورهای فیبر نوری: این تکنیک با سنجش از دور مشخصات فیزیکی و شیمیایی سروکار دارد. با تمرکز نور به قسمت مرکزی و هدایت به یک نمونه، اطلاعات تحلیلی به دست می آید. سیگنال های نوری در یک فیبر معادل منعکس می شوند و بنابراین شدت آن محاسبه می شود. به طور گسترده ای در تشخیص آنالیت های بالینی و بیوشیمیایی، به عنوان مثال، متابولیت ها، پروتئین های ایمنی، آنزیم ها و الکترولیت های سرم پذیرفته شده است. حسگرهایی که به آن پارامترها واکنش نشان می دهند اغلب حسگرهای زیستی نامیده می شوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.