Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

نانوتکنولوژی زیست پزشکی

علم نانوتکنولوژی شامل توسعه مواد جدید با ابعادی بین ده ها تا چند صد نانومتر است.

  

بزرگ‌تر از آنچه ما معمولاً مولکول‌ها در نظر می‌گیریم و کوچک‌تر از مواد حجیم، نانومواد دارای ویژگی‌های ظهوری هستند که نتیجه مستقیم اندازه آنهاست. ثابت شده است که این مواد جدید دارای طیف گسترده ای از کاربردها در پزشکی و تحقیقات اولیه بیولوژیکی هستند. در تحقیقات نانوتکنولوژی شامل موارد زیر است:

مواد نانوساختار برای سنجش بیولوژیکی

تلاش‌ها برای شناسایی کل ژنوم‌ها و پروتئوم‌های انسان و سایر ارگانیسم‌ها، سیلی از اهداف جدید پروتئین و اسید نوکلئیک را در جامعه تحقیقاتی زیست‌پزشکی به راه انداخته است و توسعه راه‌های جدید برای تشخیص و تعیین کمیت این اهداف را به سرعت و به سادگی به یک نیاز فوری تبدیل کرده است. .

محققان از مواد نانوساختار به عنوان بستری برای تولید حسگرهای زیست پزشکی جدید استفاده می کنند که ممکن است به عنوان اجزای سیستم های تشخیص پزشکی مفید باشد.

غشاهای نانو متخلخل

محققان  اخیراً یک غشای سیلیکونی جدید با منافذ کاملاً مشخص و قابل تنظیم در اندازه نانومتری کشف کردند. از آنجایی که این غشاء فوق‌العاده نازک است، این پتانسیل را دارد که کارایی و سرعت فیلتراسیون زیستی مبتنی بر اندازه را به طور چشمگیری بهبود بخشد.

محققان در حال بررسی خواص اساسی این ماده و همچنین راه هایی هستند که از طریق آن می توان آن را در دستگاه های زیست پزشکی گنجاند.

دارورسانی مبتنی بر نانوذرات

تحویل عوامل درمانی به نقاط هدف در بدن یک چالش مداوم است. ثابت شده است که نانوذرات پلیمری یکی از روش‌های مفید برای کپسوله‌سازی مواد درمانی و رساندن آنها به شیوه‌ای مؤثر هستند.

پروژه‌ها در این زمینه شامل ایجاد نانومواد پلیمری جدید، و بررسی توانایی آن‌ها در تحویل مولکول‌های کوچک یا عوامل بیوپلیمری است.

ویژگی های تصویربرداری، انتقال و سمیت نانو کریستال های نیمه هادی

نانوکریستال های نیمه هادی یا نقاط کوانتومی به عنوان معرف های جدید برای تصویربرداری زیست پزشکی بسیار مفید هستند. نانوکریستال ها نیز در حال یافتن راه خود به محصولات مصرفی متعددی هستند. با این حال، هنوز اطلاعات کمی در مورد فعل و انفعالات این مواد با بافت های بیولوژیکی و سرنوشت نهایی آنها در بدن وجود دارد.

پروژه‌ها بر توسعه و کاربرد معرف‌های جدید مبتنی بر نانوکریستال و همچنین ارزیابی خواص انتقال آنها از طریق بافت‌ها متمرکز هستند.

نانوبیومکانیک

در سال‌های اخیر، از طریق تلاش‌ها در طیف‌سنجی نیروی تک مولکولی، نقش مکانیک در سطح مولکولی و سلولی نقش مهمی در زیست‌شناسی ایفا می‌کند.

محققان از میکروسکوپ نیروی اتمی، موچین های نوری، موچین های مغناطیسی، کاوشگر نیروی زیستی و میکروکنتیلهورها برای مطالعه مکانیک هایی استفاده می کنند که بر زندگی در سطح زیر سلولی تأثیر می گذارد.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.