Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

فوتونیک برای انقلاب کوانتومی دوم

فوتونیک برای انقلاب کوانتومی دوم


  لیزرها و سایر سیستم های فوتونیک توانمندسازان انقلاب کوانتومی دوم هستند. تامین کنندگان پیشرو افزایش شدید تقاضا را گزارش می دهند.


قبل از اینکه پروفسور تئودور دبلیو. هانش در سال 2005 جایزه نوبل فیزیک را برای کارش در زمینه طیف سنجی لیزری با دقت بالا و فناوری شانه فرکانس نوری دریافت کند.

مدیر سابق موسسه ماکس پلانک برای اپتیک کوانتومی یکی از بنیانگذاران Menlo Systems GmbH بود. این شرکت اکنون بیش از 100 کارمند دارد و با طیف وسیعی از شانه های فرکانس نوری و سیستم های لیزر کوانتومی، یک رهبر جهانی در بازار آینده فناوری های کوانتومی است. به گفته دکتر بنجامین اسپرنگر، متخصص فناوری کوانتومی و اندازه‌شناسی در سیستم‌های منلو، راه‌حل‌های فوتونیک این شرکت در حال حاضر در شش قاره و در هر چهار ستون بازار آینده استفاده می‌شوند. او توضیح می‌دهد: «ما مشتریانی در زمینه ارتباطات کوانتومی، شبیه‌سازی کوانتومی، محاسبات کوانتومی و حسگرهای کوانتومی داریم و شاهد فرصت‌های بازار بزرگی برای راه‌حل‌های فوتونیک در هر یک از این چهار حوزه هستیم».


در اولین انقلاب کوانتومی، استفاده از فرآیندهای مکانیکی کوانتومی راه را برای لیزرها، تراشه‌های کامپیوتری، ترانزیستورها و دیگر فناوری‌های نیمه‌رسانا و فناوری‌های نوین پزشکی و ارتباطات هموار کرد، درک رو به رشد و امکان کنترل دقیق و فزاینده راه‌حل‌های فوتونیکی در حال حاضر فراهم شده است. آغاز انقلاب کوانتومی دوم با لیزر، کنترل اثرات کوانتومی به جای استفاده از آنها امکان پذیر است. لیزرها می‌توانند اتم‌ها و یون‌ها را تقریباً تا صفر مطلق خنک کنند (0 کلوین یا -273.15 درجه سانتی‌گراد)، و با نور لیزر می‌توان آن‌ها را گرفته، حرکت داد و در موقعیت قرار داد. همچنین بر اساس فناوری لیزر، طیف‌سنجی لیزری با وضوح بالا و شانه‌های فرکانس نوری فوق‌الذکر، اندازه‌گیری فرکانس و فاصله و تعیین شعاع پروتون در هسته را امکان‌پذیر می‌سازد.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.