ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
نسل دوم پرتو بالا لیزر
اکنون هر دو تامین کننده نسل دوم پرتوهای لیزری را ارائه کرده اند که حتی فشرده تر و کارآمدتر از انرژی است و همچنین نوید دید بیشتر را می دهد. اخیرا شرکت Osram Opto Semiconductors یک دیود لیزری چند حالته آبی جدید ارائه کرده است که در جریان عملیاتی معمولی 2.2 آمپر، به خروجی نوری 3.5 وات می رسد. یک مبدل فسفر نور آبی را به نور سفید تبدیل می کند. درخشندگی 600 cd/mm² سه برابر بیشتر از منبع نور LED است. برای برقراری ارتباط راحتتر و اتلاف گرما، دیودهای جدید دارای دو پین به جای سه پایه هستند که به اندازه چراغهای جلو کوچکتر میشود. با این حال، طبق گفته Osram، پرتو بلند لیزری حدود 600 متر دید ایجاد می کند - دو برابر بیشتر از راه حل های LED فعلی.
AL همچنین معتقد است که سیستمهای فشردهتر چیز آینده هستند و میتوانند مصرف انرژی را در مقایسه با نسل اول پرتوهای مبتنی بر لیزر به نصف کاهش دهند. به لطف اپتیک بهینه شده آنها، آنها فقط به یک منبع پرتو لیزر نیاز دارند. دو نوآوری دیگر نیز باید در اینجا ذکر شود: از یک طرف، تامین کننده قطعات گزارش می دهد که ظرفیت تولید بسیار افزایش یافته است، زیرا فناوری لیزر در شرف ایجاد جهش به وسایل نقلیه با اندازه متوسط است. از سوی دیگر، تامین کننده توانسته است چراغ های لیزری خود را با فناوری پرتو رانندگی تطبیقی (ADB) ترکیب کند. این از داده های دوربین برای تغییر خودکار از نور بالا به پایین استفاده می کند تا از خیره شدن رانندگان وسایل نقلیه روبرو، عابران پیاده و دوچرخه سواران جلوگیری کند. به دلیل این کنترل خودکار؛ سیستم نیازی به دخالت راننده ندارد. AL همچنین اعلام کرده است که فناوری های لیزر و LED را در نسل جدید چراغ های جلو ترکیب خواهد کرد.