Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

اپتیک تصویربرداری پزشکی

حوزه تصویربرداری پزشکی معمولاً به عنوان حوزه ای در نظر گرفته می شود که در آن بدن انسان به صورت حجمی توسط اشعه ایکس، توموگرافی کامپیوتری (CT)، MRI، اولتراسوند و پزشکی هسته ای تصویربرداری می شود در حالی که تصویربرداری نوری تقریبا نادیده گرفته می شود. در واقع، بیشتر تحقیقات بازار، دستورالعمل‌ها یا تحلیل میدانی تصویربرداری پزشکی بر دیدگاه رادیولوژیکی ابزارهای تصویربرداری متمرکز است، جایی که اپتیک پاورقی مربوط به فناوری‌های آشکارساز است.


با این حال، اپتیک به جای یک نقش کوچک، نقش غالب را در تصویربرداری پزشکی دارد. از نظر تجاری، بیشترین ارزش گذاری را در بین هر بخش از حوزه دارد، متنوع ترین محصولات را دارد و پتانسیل رشد آتی آن بسیار زیاد است.


دیدگاه‌های مربوط به حساسیت مولکولی و سلولی ابزارهای تصویربرداری نوری نشان می‌دهد که اپتیک مجرای اصلی به سوی پزشکی شخصی‌تر و فن‌آوری‌های نقطه مراقبت خواهد بود، که تنها با هزینه کم تولید همزمان و حساسیت و ویژگی بالای تشخیص سیگنال قابل دستیابی است. .


این بحث به تجزیه و تحلیل عملکرد پزشکی، بخش‌های بازار تصویربرداری پزشکی، تجزیه و تحلیل استراتژیک نقاط قوت و ضعف اپتیک نسبت به سایر فناوری‌های تصویربرداری، و برخی از دیدگاه‌های آینده تقسیم می‌شود.


اکثر پزشکان از اپتیک استفاده می کنند

عمل پزشکی بسیار گسترده است 


تفکیک چیزها به این طریق نشان می دهد که 489000 پزشک عمدتاً از دستگاه های نوری استفاده می کنند، در حالی که 62000 عمدتا از ابزارهای تصویربرداری رادیولوژیک استفاده می کنند و 139000 تا حدی از هر دو استفاده می کنند. در حالی که بسیاری از تخصص‌ها مانند جراحی از اسکن رادیولوژی استفاده می‌کنند، اما اغلب از طریق بخش رادیولوژی سفارش داده می‌شوند.


نوع دستگاه‌های نوری مورد استفاده پزشکان به‌طور گسترده‌ای متفاوت است، که برای بازرسی سطوح و حفره‌ها واضح‌ترین نوع دستگاه‌های نوری است. دستگاه گوارش و جراحی دارای برخی از تخصصی ترین دستگاه های نوری هستند که نیازهای منحصر به فردی برای لاپاراسکوپی، کولونوسکوپی، آندوسکوپی و غیره دارند.


به راحتی هزاران نوع از این دستگاه های اسکوپی وجود دارد که توسط ده ها شرکت بزرگ ساخته شده و توسط نزدیک به 120000 کاربر اداره می شود. سایر بخش‌های اصلی تصویربرداری نوری با فناوری بالا برای میکروسکوپ‌ها در پاتولوژی، فوق تخصص‌های جراحی میکروسکوپی، و سیستم‌های آزمایش/درمان چشمی چشم هستند. اطلاعات به دست آمده در اکثر این سیستم های نوری منحصر به ماهیت نوری تصاویر، با وضوح فضایی مناسب، دسترسی به بافت و مطابقت با چشمان خود پزشک است.


با این حال، شاید دست کم گرفته‌شده‌ترین کاربران دستگاه‌های نوری، پزشکان خانواده، متخصصان اطفال، و پزشکان عمومی داخلی باشند که تقریباً برای هر بیمار از اسکوپ‌های اولیه و کم‌هزینه استفاده می‌کنند، از جمله اتوسکوپ پلاستیکی برای گوش و افتالموسکوپ برای چشم. اینها ابزارهای اساسی فراموش شده پزشکی روزمره هستند، اما خط مقدم تشخیص همه بیماری ها را تشکیل می دهند.


معاینات چک دوم، برای تشخیص بصری و درمان در محل مراقبت، در کولپوسکوپی زنان و سیستوسکوپی اورولوژیک انجام می شود. این ابزارهای بالینی به احتمال زیاد بیشترین تعداد دستگاه های تصویربرداری پزشکی مورد استفاده در سراسر جهان را تشکیل می دهند، که با چندین مرتبه بزرگی از تصویربرداری رادیولوژیک در تنظیمات کم منابع پیشی می گیرند.


تنوع دستگاه های دامنه بسیار زیاد است و احتمالاً در دنیای تصویربرداری پزشکی مورد توجه قرار نمی گیرد. با این حال آنها به وضوح بیشترین تعداد دستگاه های تصویربرداری مورد استفاده در پزشکی را تشکیل می دهند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.