ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
فناوریهای مبتنی بر کوانتوم در توسعه طیف وسیعی از دستگاههایی که این روزها مورد استفاده قرار میگیرند (مانند لیزر، ترانزیستور، LiDAR، GPS، MRI و بسیاری موارد دیگر) بسیار مفید بوده است. این فناوریهایی که از انقلاب کوانتومی 1.0 سرچشمه میگیرند، در طول 50 سال گذشته در تمدن مدرن همهجا حاضر شدهاند. تجاری سازی محصول و تولید انبوه توسط دانشمندان، محققان، مهندسان و مهمتر از همه، توسط نیروی کار ماهر در فن آوری امکان پذیر شد. این نیروی کار نقش حمایتی حیاتی در تبدیل اختراعات به محصولات با حجم بالا و قابل فروش داشت. ما در حال حاضر در قلب انقلاب کوانتومی دوم هستیم که توسط تحقیقات در محاسبات کوانتومی، ارتباطات کوانتومی، رمزنگاری کوانتومی و سنجش کوانتومی تقویت شده است. پیشرفت علمی که در حال حاضر در این زمینه ها در حال رخ دادن است، نحوه درک ما از دنیای اطرافمان، نزدیک شدن به امنیت و پردازش اطلاعات حیاتی را به طور اساسی تغییر خواهد داد. دولتها و نهادهای خصوصی در سراسر جهان اهمیت استراتژیک فناوریهای مبتنی بر تحقیقات کوانتومی را درک کردهاند و مقدار قابلتوجهی پول برای حمایت از برنامههای تحصیلات تکمیلی و مؤسسات تحقیقاتی سرمایهگذاری کردهاند که در آن دانشمندان، مهندسان و سایر متخصصان مدرکهای پیشرفته کسب میکنند و بلافاصله درگیر میشوند. تحقیق فعال کوانتوم 2.0 تا جایی که ما می دانیم و با وجود سرمایه گذاری قابل توجه در تحقیقات کوانتومی، هیچ تلاش یا برنامه فعالی وجود ندارد که نیروی کار فناوری کوانتومی را در سطح تکنسین برای پشتیبانی از Quantum 2.0 آموزش دهد. از طرف دیگر، صنعت کوانتومی به وضوح نیاز به تکنسین های کوانتومی بسیار ماهر را شناسایی کرده است که قادر به حمایت از تجاری سازی محصولات و اختراعات جدید هستند. فقدان نیروی کار آموزش دیده تکنسین کوانتومی یک نقص بزرگ است که ممکن است تأثیر منفی عمیقی بر چشم انداز بلند مدت و پایداری صنعت کوانتومی در حال ظهور داشته باشد. پروژه EdQuantum که از طریق برنامه آموزش فناوری پیشرفته (ATE) بنیاد ملی علوم (NSF) تامین می شود، تلاشی برای رفع این کاستی و ارائه یک برنامه درسی کاملاً تعریف شده است که از طریق آن تکنسین های فوتونیک و لیزر فعلی مهارت بیشتری پیدا می کنند. با مهارتها و شایستگیهای جدید فناوریهای مبتنی بر تحقیقات کوانتومی. این مقاله نتایج مرحله اول پروژه EdQuantum - بررسی صنعت کوانتومی را ارائه میکند. در چند ماه گذشته، ما به دنبال اطلاعاتی از صنعت کوانتوم بودیم که یک تکنسین کوانتومی آینده باید چه مهارتها و شایستگیهایی برای پشتیبانی از نیازهای نوظهور خود داشته باشد. نتایج جمعآوریشده در طول بررسی به همراه تأثیر آن بر برنامه درسی پیشنهادی در این مقاله ارائه شده است.