Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

نورمن روستوکر

نورمن روستوکر پیشگام مشارکت نظری در مکانیک آماری ذرات با فعل و انفعالات کولن ، جایزه جیمز کلرک مکسول برای فیزیک پلاسما (1988)


مشارکت های علمی

در ابتدا ، روستوکر با مواد منفجره و بارهای شکل گرفته ، تئوری باند و راکتورهای هسته ای سر و کار داشت ، اما در حدود سال 1958 به فیزیک پلاسما روی آورد. تحقیقات وی شامل فیزیک پرتوهای یونی با شدت بالا ،  ویژگی های غیرخطی پلاسما ، و پلاسمای خرج شده با چگالی بالا بود. دستگاههای حبس. 

  

روستوکر با استفاده از فناوری های شتاب دهنده ذرات و مفاهیم همجوشی هدف مغناطیسی ، مفاهیم جایگزینی برای همجوشی هسته ای مدنی را دنبال کرد. در سال 1998 ، او در تأسیس انرژی Tri Alpha در آن زمان در منطقه لس آنجلس نقش مهمی داشت ، که پروژه راکتور همجوشی پرتو برخورد کننده را دنبال می کرد. پرتوهای پروتون و بور به یک حالت پلاسما تبدیل می شوند که توسط میدان های مغناطیسی که توسط جریان ذرات در خود پلاسمای استوانه ای ایجاد می شوند ، به هم متصل می شوند ، که به عنوان پیکربندی معکوس میدان (FRC) نیز شناخته می شود. سپس دو پلاسما از این نوع با سرعت بالا برخورد می کنند و یک شکل سیگار برگ شکل می گیرند که طول آن 3 متر و عرض آن 40 سانتی متر است. استفاده از بور و پروتون در پلاسمای همجوشی مانند توکاماک باعث تولید نوترون با انرژی زیاد نمی شود. طبق گفته Rostoker ، سپس ذرات خنثی با سرعت زیاد بر روی ابر پلاسما به صورت مماسی تزریق می شوند ، که در لبه پلاسما به دنبال مدار می روند و با فرار ذرات به عنوان نوعی محافظت در برابر خنک شدن پلاسما عمل می کنند.


در سال 2015 ، Tri Alpha اعلام کرد که حفظ موفقیت یک پلاسمای FRC در طی پنج میلی ثانیه موفقیت آمیز است. 


جوایز

در سال 1962 ، روستوکر به عنوان عضوی از انجمن فیزیکی آمریکا انتخاب شد ، و سپس متعاقباً جایزه جیمز کلرک مکسول را برای فیزیک پلاسما در سال 1988 اهدا کرد. 

Rostoker همچنین توسط دانشگاه کالیفرنیا ، ایروین مدال UCI دریافت کرد و به آکادمی علوم روسیه وارد شد

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.