Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

کاربردهای لیزر

بسیاری از لیزرهای علمی، نظامی، پزشکی و تجاری از زمان اختراع لیزر در سال 1958 توسعه یافته اند. هماهنگی، تک رنگ و توانایی برای رسیدن به قدرت های بسیار بالا، همه ویژگی هایی هستند که دستگاه لیزر را بسیار مفید جلوه داده اند . 


1 علمی

1.1 اسپکتروسکوپی

1.2 درمان گرما

1.3 لیزر لانچر

1.4 فوتوشیمی

1.5 اسکنر لیزری

1.6 خنک کننده لیزری

1.7 همجوشی هسته ای

1.8 میکروسکوپ


و ...


  ادامه مطلب ...

مکانیک کوانتومی

تئوری کوانتومی جهان را در سطح پایه خود مدیریت می کند. در نیمه اول قرن بیستم فیزیک به وسیله کشفیات رادیکال از ماکس پلانک، آلبرت اینشتین، نیلز بور، ورنر هایزنبرگ و اریون شرودینگر بر روی سر خود قرار گرفت. کل مکانیک کوانتومی پایه منطقی و ریاضی جدید- در نهایت جایگزین فیزیک کلاسیک شد. ما جهان کوانتومی را بررسی خواهیم کرد، از جمله نظریه ذرات نور، اصل عدم قطعیت هایزنبرگ و معادله شرودینگر و ...


به طور کلی، مکانیک کوانتومی شامل چهار طبقه از پدیده هایی است که فیزیک کلاسیک نمی تواند حساب کند:


quantization از خواص فیزیکی خاص

درهمتنیدگی کوانتومی

اصل عدم قطعیت

دوگانگی ذرات موج


ادامه دارد ...



جابجایی اجسام توسط امواج صوتی

#فیزیک 

#جالب_ترین


تابحال به این فکر کرده اید که با امواج صدا می توانید جسمی را جابه جا کنید؟ 

لینک دانلود :

http://s9.picofile.com/d/8319799218/d7c84e53-d971-4eb2-8788-d3d2a9e3ed5d/9b497722_57b8_4fb4_b104_da1e7c4ce5dc.mp4

انواع لیزرهای پزشکی

مقدمه ای بر لیزر :



لیزر یک دستگاه نوری است که نور را بر اساس مفهوم اشعه تحریک شده منتشر می کند. پرتو های لیزری از پرتو نور معمولی متفاوتند. نور معمولی تک رنگ نیست. به طور غیرمنتظره ای است، بین فضای مشاهده شده در یک نقطه در زمان های مختلف و در نقاط مختلف فضا، اختلاف فاز زیادی وجود دارد. پرتو لیزر بسیار تک رنگ و بسیار منسجم با تمام امواج دقیقا در فاز با یکدیگر و در همان وضعیت قطبش است .  جهت گیری، تک رنگ، شدت و انسجام ویژگی های خاصی از پرتو لیزر است. اینشتین در سال 1917 پیش بینی کرد که برای تعیین تعادل ترمودینامیکی باید یک فرآیند انتشار دوم باشد. او این انتشار دوم را به عنوان انتشار تحریک شده نامیده است. لیزر بر اساس اصل انتشار تحریک شده ( گسیل القایی ) کار می کند. 

  ادامه مطلب ...

تصفیه سریع و ارزان آب با استفاده از ماده گرافن

همه ساله میلیون ها انسان به دلیل نوشیدن آب آلوده دچار بیماری شده و از بین می روند. حال محققین با استفاده از فیلم های بسیار نازکی از ماده گرافن موفق به توسعه روشی شده اند که می توان با کمترین هزینه آب های آلوده را به آب قابل شرب تبدیل نمود.

در این روش که توسط محققین استرالیایی توسعه یافته، با استفاده از علم نانو فیلتری از جنس گرافن ساخته شده است که دارای نانو کانال هایی میکروسکوپی برای برای جلوگیری از عبور هر مولکولی جز مولکول آب است.

  ادامه مطلب ...

لیزر دی اکسید کربن



لیزر دی اکسید کربن یکی از اولین لیزرهای گازی است که  توسعه یافت. کومار پاتل در  آزمایشگاه Bell در سال 1964 اختراع کرد و هنوز هم یکی از مفیدترین لیزرها هست .


  ادامه مطلب ...

جراحی با لیزر

جراحی لیزری یک نوع جراحی است که با استفاده از یک لیزر (در مقایسه با استفاده از یک اسکاپل) برای برش بافت استفاده می شود. مثل : جراحی لیزر نرم بافت است که در آن پرتو لیزر بافت نرم با محتوای آب بالا تبخیر می کند.

  ادامه مطلب ...

موضوع های مهم در فیزیک

به زودی راجب موضوع های زیر مطلب می ذارم .


موضوع های مهم در فیزیک :


ذرات و نور

نظریه میدان کوانتومی

صرفه جویی در انرژی و امواج

معادله دیراک و ذرات هیگز

معادلات حرکت ذرات و میدان ها

لاگرانژی های میدان و انتگرال مسیر