Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

اپتوژنتیک - آخرین تحقیقات و اخبار

  

یک روش جدید انقلابی در زمینه علوم اعصاب است.


اپتوژنتیک ترکیبی از ژنتیک و اپتیک برای دادن محققان به یک راه بهتر برای درک چگونگی عملکرد مغز در پاسخ به نشانه های حسی و حرکتی است.


به طور سنتی، محققان، عملکرد عصبی در مغز را با استفاده از تحریک مستقیم با الکترودهای کوچک، مورد بررسی قرار دادند. با این حال، این تکنیک دارای توانایی محدودی برای دقیق سلول های فردی است.


پروتئین های پاسخ دهنده نور که در optogenetics مورد استفاده قرار می گیرند، به دانشمندان علوم اعصاب اجازه می دهند نورون ها را با دقت بی سابقه ای روشن یا خاموش کنند، با استفاده از کانال های یونی مایکروویو حساس به نور به تصویر یا کنترل فعالیت مغز.


دو نوع از پروتئین های ژنتیکی مهندسی شده، واکنش پذیر به نور، توابع مکمل در optogenetics را انجام می دهند. سنسورها در پاسخ به سیگنال های عصبی نور را منتشر می کنند و فعالیت مغزی را برای محقق قابل مشاهده می کنند. از سوی دیگر، محرک ها با جذب نور و ایجاد تغییرات در سیگنال های عصبی، فعالیت های عصبی را کنترل می کنند.


تاکنون optogenetics تنها در مدل های آزمایشگاهی حیوانات مورد استفاده قرار گرفته است، اما نشان می دهد که برای استفاده های آینده در انسان برای درمان اختلالات عصبی، مانند بیماری پارکینسون، افسردگی یا بیماری آلزایمر، و یا از دست دادن معکوس معکوس نشان می دهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.