Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

برترین‌های لیزر کشور گردهم آمدند

  

تهران - ایرنا - برترین‌های لیزر کشور اعم از شرکت‌های دانش‌ بنیان، استارت‌آپ، صنعتی، تولیدی و همچنین فعالان اقتصادی، دانشگاهیان و محققان این حوزه؛ در سومین نمایشگاه بین‌المللی لیزر و فوتونیک در تهران گردهم آمدند.

سومین نمایشگاه بین‌المللی لیزر و فوتونیک از تاریخ ۱۸ لغایت ۲۱ آبان در سالی که مزین به سال رونق تولید است در سالن های ۸ و ۹ محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود و با برگزاری رخدادهای متعدد حوزه لیزر و فوتونیک، میزبان صنعتگران، محققان و دانش ‌پژوهان بخش‌های دولتی و خصوصی است.
آخرین دستاوردهای تحقیقاتی و صنعتی و نیز محصولات مبتنی بر فناوری‌های لیزر توسط کارآفرینان و صنعتگران داخلی با حضور شرکت‌های دانش بنیان، دانشگاه‌ها و استارت آپ‌های فعال، ارایه می‌شود.
محمد جواد ترکمنی معاون مرکز ملی علوم و فنون لیزر ایران روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا به استقبال خوب شرکت‌های دانش بنیان خصوصی، بخش‌های دانشگاهی و تحقیقاتی در زمینه اپتیک و لیزر در این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: بیش از ۶۵ شرکت و مجموعه استارتاپی در این نمایشگاه حضور دارند که ۱۲ مورد آن، شرکت‌های دانش بنیان هستند.
وی به حضور پنج دانشگاه در این رویداد اشاره کرد و اظهار داشت: دانشگاه‌های شهید بهشتی، امیرکبیر، تهران، خوارزمی و مالک اشتر اصفهان در این نمایشگاه حضور دارند.
ترکمنی ادامه داد: با توجه به شرایط موجود، امکان حضور شرکت‌های خارجی فراهم نبود اما با توجه به گسترش استفاده از لیزر در کشور و تمهیدات در نظر گرفته شده در دوره‌های بعدی شاهد حضور آن‌ها خواهیم بود.
وی افزود: نمایشگاه قبلی فقط توسط مرکز ملی لیزر ایران برپا شده بود اما این نمایشگاه با حضور تمامی فعالان و بازیگران این حوزه در کشور برپا شده است.      
ترکمنی اضافه کرد: در حاشیه نمایشگاه، کارگاه‌های آموزشی تخصصی مورد نیاز علاقه‌مندان حوزه لیزر و فوتونیک و نیز سخنرانی‌های تخصصی توسط استادان بلندپایه بین‌المللی برگزار می‌شود.
وی گفت: برگزاری کارگاه‌های خلاقیت برای آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با فناوری لیزر، اپتیک و فوتونیک و نیز آشنایی دانشجویان با روند تبدیل ایده به بازار، تنها برخی از جذابیت‌های این نمایشگاه فناوری است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.