Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

مهندسی هوافضا

مهندسی هوافضا، شاخه‌ای اصلی از رشته‌های مهندسی است که تمرکز اصلی آن بر طراحی هواپیما و فضاپیما می‌باشد. این رشته مهندسی به‌طور کلی دارای دو شاخه اصلی هوانوردی و کیهان‌نوردی می‌باشد که تا حدودی با یکدیگر همپوشانی دارند. مهندسی الکترونیک پروازشته با امورالکترونیکی مهندسی هوافضا سر و کار دارد.

  

در ابتدا نام این رشته مهندسی هوانوردی بود.لکن با پیشرفت فناوری پرواز و ابداء وسایل نقلیه قابل بهره برداری در فضای کیهانی، واژه مهندسی هوافضا متداول گشته است. مهندسی هوافضا، بخصوص شاخهء کیهان‌نوردی اغلب با واژهء محاوره‌ای «علم موشکی» شناخته می‌شود.


*صنعت هوا و فضا؛صنعت تکامل



صنعت هوا و فضا و دستاوردهای آن به مثابه یک ابزار برای تکامل بخشیدن به علوم بشری می باشد. شناخت از فضا و ظرفیت های آن سبب توسعه و تکامل بسیاری از علوم مانند حمل و نقل،کشاورزی، پزشکی و... شده اند. توسعه بسیاری از علوم به واسطه دستاورد های صنعت هوا و فضا سبب رفاه هرچه بیشتر مردم شد. مهم ترین دستاوردی که بوسیله صنعت هوا و فضا شکل گرفت ایجاد یک شبکه جهانی ارتباطات(اینترنت) بود که مرزهای ارتباطات را گسترش می دهد و سبب ایجاد ارتباطات فرامرزی می شود. صنعت هوا و فضا در شکل گیری صنعت تکنولوژی و فناوری و شاخه های این صنایع مانند صنایع های تک، هوشمند و دیجیتال نقش مهمی داشت. که صنایع های تک و دیجیتال امروزه دستاوردهای زیادی را همچون گوشی های هوشمند، دوربین های دیجیتال، لب تاب و ... به ارمغان آورده اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.