Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

میکروسکوپ لیزر فیبر جدید کامپکت برای تجزیه و تحلیل مولکول ها در سلول ها

یک میکروسکوپ لیزر فشرده و فشرده ایجاد کرده است که پیشرفت هایی در تجزیه و تحلیل مولکول ها در سلول ها و کاربردهای بالینی داشته است.


میکروسکوپ تازه نوآوری ، سر و صدای کمتری نسبت به طرح های معمول ایجاد می کند ، و فشردگی و پایداری آن را برای استفاده در اتاق های عمل در بیمارستان ها مناسب می کند. این نوآوری در مجله "Light: Science and Applications" منتشر شده توسط Springer Nature.

  

محققان هنگام تحقیق درباره رشد تومورها یا تأثیر دارویی بر روی انواع مختلف سلولها ، باید بدانند که چگونه مولکولهای موجود در یک سلول واکنش نشان می دهند - و برهم کنش می کنند. این کار با میکروسکوپ مدرن فلورسانس امکان پذیر است.


با این حال ، مولکولهای موجود در نمونه های سلولی برای دیدن آنها می بایست با مواد فلورسنت برچسب خورده شوند ، و این می تواند رفتار مولکول ها را تحریف کند. همچنین رنگ آمیزی با نشانگرهای فلورسنت معمولاً برای بافت های داخل بدن مناسب نیست.


تصویربرداری میکروسکوپی بدون برچسب همیشه در تحقیقات زیست پزشکی موضوع داغ بوده است. میکروسکوپ لیزری که به تازگی اختراع شده است نیازی به نشانگرهای فلورسنت برای به دست آوردن تصویر واضح از مولکولهای سلولی ندارد. در عوض ، مولکولهای سلولی با سطح ویژگیهای مختلف از طریق سیستم تصویربرداری رامان به صورت منحصر به فرد ارائه می شوند.


پروفسور کنت وونگ ، که هدایت این تحقیق را انجام می دهد ، گفت: "ما از لیزر فیبر به عنوان منبع نوری میکروسکوپ نوری برای جایگزینی لیزر حالت جامد سنتی استفاده می کنیم ، که این یک مفهوم کاملاً جدید است. به طور سنتی ، باید لیزر به صورت رایگان تقویت شود. فضای چند متر ، بنابراین ساز بسیار بزرگ است .با لیزرهای فیبر ، نور تقویت می شود و از طریق فیبرهای شیشه ای منتقل می شود ، و طراحی ابزار سبک و جمع و جور می شود .این جلد فقط یک هشتم تا یک دهم جامد سنتی است- ابزار لیزر حالت. با توجه به اندازه ساز محدودیت وجود دارد که در حال حاضر می توان از آن استفاده کرد ، اما این دیگر در آینده مشکلی ایجاد نمی کند. "


پروفسور وون توضیح داد: "لیزرهای فیبر قبلاً برای میکروسکوپها از نظر قدرت مطلوبی نبودند زیرا در مقایسه با لیزرهای حالت جامد از قدرت کمتری برخوردار بودند و بسیار پر سر و صدا بودند .برای به دست آوردن تصویربرداری اختصاصی از مولکول با میکروسکوپ خود ، این تیم از دو تشدید کننده نوری همزمان (حفره های لیزر) استفاده کردند. با پالسهای پیکسوس دوم کوتاه - یک پیکو ثانیه یک هزار میلیاردم ثانیه است. "


پروفسور توماس هوزر در آلمان ، بیوفیزیکدان دانشگاه بیلفلد گفت: "یک چالش در اینجا کنترل لیزرها به گونه ای بود که هر دو تیر با طول موج های مختلف همزمان شوند و دقیقاً در همان زمان و موقعیت به نمونه ضربه بزنند."

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.