Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

تصویربرداری پرفیوژن میوکارد

  

تصویربرداری پرفیوژن میوکارد


تصویربرداری پرفیوژن میوکارد (MPI) نوعی تصویربرداری قلبی عملکردی است که برای تشخیص بیماری ایسکمیک قلب استفاده می شود. اصل اساسی این است که در شرایط استرس ، میوکارد بیمار جریان خون کمتری نسبت به میوکارد طبیعی دریافت می کند. MPI یکی از چندین نوع تست استرس قلبی است.


یک رادیودارو مخصوص قلب تجویز می شود ، به عنوان مثال ، 99mTc-tetrofosmin (Myoview ، مراقبت های بهداشتی GE) ، 99mTc-sestamibi (Cardiolite ، Bristol-Myers Squibb) یا کلرید تالیوم -201. به دنبال این ، ضربان قلب برای ایجاد استرس میوکارد افزایش می یابد ، یا با ورزش بر روی تردمیل یا از نظر دارویی با آدنوزین ، دوبوتامین یا دی پیریدامول (می توان از آمینوفیلین برای معکوس کردن اثرات دی پیریدامول استفاده کرد).


تصویربرداری SPECT پس از استرس ، توزیع رادیو دارو و در نتیجه جریان نسبی خون به مناطق مختلف میوکارد را نشان می دهد. تشخیص با مقایسه تصاویر تنش با مجموعه دیگری از تصاویر به دست آمده در حالت استراحت است که به طور معمول قبل از تصاویر تنش به دست می آید.


ثابت شده است که MPI دارای دقت کلی حدود 83٪ است (حساسیت: 85٪ ؛ ویژگی: 72٪) (در یک بررسی ، نه منحصراً از SPECT MPI) ، و با (یا بهتر از) سایر غیر قابل مقایسه است. آزمایشات تهاجمی برای بیماری ایسکمیک قلب.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.