Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

کاتتریزاسیون کرونر

کاتتریزاسیون کرونر یک روش کم تهاجمی برای دسترسی به گردش خون کرونر و اتاق های پر از خون قلب با استفاده از کاتتر است. این دارو برای اهداف تشخیصی و مداخله ای (درمانی) انجام می شود.


کاتتریزاسیون کرونر یکی از چندین آزمایش و روش تشخیصی قلب و عروق است. به طور خاص ، از طریق تزریق ماده رادیو کنتراست مایع و روشنایی با اشعه X ، آنژیوکاردیوگرافی اجازه می دهد انسداد ، تنگی ، تنگی مجدد ، ترومبوز یا بزرگ شدن آنوریسم لومن شریان کرونر را تشخیص دهید. اندازه محفظه قلب؛ عملکرد انقباض عضله قلب؛ و برخی جنبه های عملکرد دریچه قلب.   فشار خون مهم داخلی قلب و ریه ، که از خارج بدن قابل اندازه گیری نیست ، می تواند به طور دقیق در طول آزمایش اندازه گیری شود. مشکلات مربوطه که آزمایش معمولاً با آن روبرو است در نتیجه آترواسکلروز پیشرفته - فعالیت آتروما در دیواره عروق کرونر رخ می دهد. به ندرت ، مشکلات دریچه ای ، عضله قلب یا آریتمی تمرکز اصلی آزمایش هستند.


تنگی مجرای شرایین کرونر باعث کاهش ذخیره جریان خون اکسیژن دار به قلب می شود و معمولاً آنژین متناوب تولید می کند. انسداد لومینال بسیار پیشرفته معمولاً یک حمله قلبی ایجاد می کند. با این حال ، از اواخر دهه 1980 ، به طور فزاینده ای شناخته شده است که کاتتریزاسیون کرونر اجازه نمی دهد حضور یا عدم وجود آترواسکلروز کرونر ، فقط تغییرات قابل توجهی در مجرا باشد که در نتیجه عوارض مرحله انتهایی فرآیند تصلب شرایین رخ داده است. برای درک بهتر این موضوع به IVUS و آتروما مراجعه کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.