Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

شاخه های علوم اعصاب

شاخه های علوم اعصاب

شاخه های زیادی از علوم اعصاب وجود دارد. از آنجا که مغز یک اندام پیچیده است که عملکردهای مختلفی را انجام می دهد و اعصاب بقیه سیستم عصبی در سراسر بدن گسترش می یابد ، مجموعه ای از موضوعات علوم اعصاب وجود دارد. در زیر برخی از شاخه های اصلی علوم اعصاب آمده است:  
عصب شناسی عاطفی مطالعه نحوه تأثیر سیستم عصبی بر احساسات است.
عصب شناسی رفتاری ، مطالعه بیولوژیکی رفتار و چگونگی تأثیر مغز بر رفتار است. این شامل مطالعه انسان و حیوانات است و همچنین به درک ما از شرایطی مانند بیماری آلزایمر ، افسردگی بالینی و اسکیزوفرنی کمک کرده است.
علوم اعصاب بالینی با اختلالات سیستم عصبی مانند صرع یا آسیب های سیستم عصبی سروکار دارد. در علوم اعصاب بالینی ، متخصصان مغز و اعصاب و روانپزشکان از جدیدترین یافته های تحقیق برای بررسی نحوه درمان و توانبخشی بیماران استفاده می کنند.
علوم اعصاب شناختی عملکردهای شناختی بالاتری را در انسان مانند حافظه ، حل مسئله و استفاده از زبان برای برقراری ارتباط مطالعه می کند.
علوم اعصاب محاسباتی شامل استفاده از رایانه برای مدل سازی عملکرد مغز است. این شامل همپوشانی از زمینه هایی مانند ریاضیات و فیزیک است.
علوم اعصاب تکاملی مطالعه مکانیسم های رشد عصبی در سطح سلولی است. این شامل چگونگی رشد و تغییر مغز در طول رشد است.
علوم اعصاب مولکولی و سلولی نحوه عملکرد نورون ها را در سطح مولکولی و سلولی بررسی می کند. این شامل مطالعه آناتومی و فیزیولوژی سلول های عصبی به همراه ژن ها و پروتئین های خاصی است که برای عملکرد عصبی ضروری هستند.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.