Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

تشخیص، نوروتکنولوژی و اپتوژنتیک

تحقیقات اخیر پیش‌بینی می‌کند که فوتونیک در بیش از 20 درصد تست‌های تشخیصی تا سال 2035 مورد استفاده قرار خواهد گرفت و ممکن است نقش کلیدی در افزایش کارایی و کارایی تست‌های تشخیصی داشته باشد. همه‌گیری COVID-19 اهمیت اپتیک را در تشخیص برجسته کرد و هر یک از آزمایش‌های روزانه PCR بریتانیا از طریق فناوری لیزر خوانده می‌شد. در حالی که پیش از این اپتیک کلید تشخیص بود، بیماری همه گیر بر اهمیت آنها تأکید کرد.

ابزارهای مبتنی بر فوتونیک در حال حاضر سالانه 2.5 میلیارد پوند از سیستم مراقبت بهداشتی ملی بریتانیا را تشکیل می دهند که معادل 4٪ از کل بودجه آن است. پیش‌بینی می‌شود که این رقم در سال‌های آینده افزایش یابد، با مزایای راه‌حل‌های نوری، مانند مقرون‌به‌صرفه بودن و کارایی آن‌ها، که منجر به استفاده بیشتر از فوتونیک نسبت به آزمایش‌های سنتی می‌شود که عموماً در درازمدت ناپایدار و غیرقابل‌قابل هستند.

تا سال 2035، پیش‌بینی می‌شود که پیشرفت‌ها در فوتونیک یکپارچه اجازه آزمایش‌هایی را می‌دهد که در حال حاضر به ابزارهایی در اندازه آزمایشگاهی نیاز دارند تا روی تراشه‌های مینیاتوری انجام شوند. این امر چهره تشخیص را تغییر می‌دهد، با انجام آزمایش به بالین، اتاق عمل و جراحی پزشک عمومی.

نور چهره تشخیص پزشکی و درمان را تغییر خواهد داد. این به دانشمندان این امکان را می دهد تا بینش مهمی در مورد ماهیت بیماری و نحوه تأثیر آن بر افراد مختلف به دست آورند.

ابزارهای اپتوژنتیک قابل کاشت برای تحقیقات پزشکی و پیشرفت پزشکی در دهه آینده یا بیشتر اهمیت فزاینده ای دارند. آنها در حال حاضر در تحقیقات، به ویژه بررسی بیماری هایی که بر مغز تأثیر می گذارد، استفاده می شوند.

توسعه دستگاه های اپتوژنتیک شاخه جدیدی از فناوری عصبی را باز می کند که از رابط های نوری مغز و رایانه استفاده می کند. این رشته به طور بالقوه می تواند رویکردهای درمانی جدیدی را برای شرایط مزمن و همچنین کاهش هزینه های مراقبت ارائه دهد. در زیر، نحوه استفاده از این فناوری برای درمان بیماری پارکینسون را شرح می دهیم.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.