Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

نوروفوتونیک


روش‌های تصویربرداری نوری در طول تاریخ برای تجسم نورون‌ها و بافت‌های عصبی میکروسکوپی استفاده می‌شده است و پیشرفت‌ها در توموگرافی اپتیکال منتشر تصویربرداری توموگرافی غیرتهاجمی از مغز انسان را امکان‌پذیر کرده است. 

  

با روش‌های جدید در دسترس در زمینه در حال گسترش اپتوژنتیک، اکنون می‌توان کنترل نوری عملکرد سلول را با استفاده از انواع کانال‌های یونی غشایی فتوفعال‌پذیر طبیعی و ژنتیکی تغییر داده شده، مانند کانال رودوپسین‌های معروف از گونه جلبکی Chlamydomonas reinhardtii، اعطا کرد. در موجودات زنده، سیستم‌های بینایی نقش اساسی در بقا دارند و بسیاری از حیوانات نه تنها راه‌حل‌های ظریف و پیچیده‌ای برای تشخیص نور و تصاویر ایجاد کرده‌اند، بلکه روش‌های جدیدی را برای تولید نور، تغییر دادن ظاهر و نشانه‌های نوری و کنترل عصبی خود ایجاد کرده‌اند. خواص نوری، الگوهای رنگدانه، و بافت پوست آنها.




نوروفوتونیک علم چگونگی تعامل یا استفاده از نور با سیستم های عصبی طبیعی و اصلاح شده ژنتیکی، در مقیاس مولکول ها، نورون ها، مدارهای عصبی، مغز و موجودات زنده است. در حالی که اکثر تحقیقات در زمینه نوروفوتونیک توسط دانشمندان علوم اعصاب انجام شده است، ما معتقدیم که می توان اصول اساسی را کشف کرد و فناوری های عملی را می توان با استفاده از بیوفوتونیک، اپتیک زیست پزشکی، فناوری لیزر، و علوم و مهندسی نوری در حوزه نوروفوتونیک توسعه داد. ما از تخصص و فناوری خود در آزمایشگاه تصویربرداری بیوفوتونیک برای مشاهده و مطالعه این سیستم ها با استفاده از رویکردی متفاوت استفاده می کنیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.