Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

تجزیه و تحلیل تصویر مبتنی بر هوش مصنوعی به طور خودکار وضعیت جدی قلب را تشخیص می دهد

تجزیه و تحلیل تصویر مبتنی بر هوش مصنوعی به طور خودکار وضعیت جدی قلب را تشخیص می دهد

با مهندس شکوفه ساتری


 

 روش جدید تشخیص فرسایش پلاک را با استفاده از تصاویر OCT داخل عروقی آسان‌تر می‌کند


 – محققان روش جدیدی از هوش مصنوعی (AI) توسعه داده‌اند که می‌تواند به‌طور خودکار فرسایش پلاک در شریان‌های قلب را با استفاده از تصاویر توموگرافی انسجام نوری (OCT) تشخیص دهد. نظارت بر پلاک در شریان ها مهم است زیرا وقتی پلاک از هم جدا می شود می تواند جریان خون را به قلب مسدود کند و منجر به حمله قلبی یا سایر شرایط جدی شود.


ژائو وانگ، سرپرست تیم تحقیقاتی از دانشگاه علوم و فناوری الکترونیک چین، گفت: «اگر پلاک‌های کلسترول شریان‌های پوشاننده شروع به فرسایش کنند، می‌تواند منجر به کاهش ناگهانی جریان خون به قلب شود که به سندرم حاد کرونری معروف است، که نیاز به درمان فوری دارد. . روش جدید ما می تواند به بهبود تشخیص بالینی فرسایش پلاک کمک کند و برای توسعه درمان های جدید برای بیماران مبتلا به بیماری قلبی استفاده شود.


OCT یک روش تصویربرداری نوری با وضوح میکرونی است که وقتی با یک کاتتر مینیاتوری ادغام می شود، می تواند در داخل رگ های خونی برای ارائه تصاویر سه بعدی از شریان های کرونری که خون را به قلب می رسانند، استفاده شود. اگرچه پزشکان به طور فزاینده‌ای از OCT داخل عروقی برای جستجوی فرسایش پلاک استفاده می‌کنند، حجم زیاد داده‌های تولید شده و پیچیدگی تفسیر بصری تصاویر منجر به تنوع قابل‌توجهی بین ناظران شده است.


برای حل این مشکل، وانگ با گروهی از مهندسان مؤسسه خود و پزشکان به رهبری بو یو از بیمارستان دوم دانشگاه پزشکی هاربین برای ایجاد یک روش عینی و خودکار که از هوش مصنوعی برای تشخیص فرسایش پلاک بر اساس تصاویر OCT استفاده می‌کند، کار کرد. آنها روش جدید را در مجله Optica Publishing Group در مجله Biomedical Optics Express توصیف می کنند و نشان می دهند که به اندازه کافی دقیق است که به طور بالقوه به عنوان پایه ای برای تشخیص بالینی مورد استفاده قرار گیرد.


وانگ گفت: "روش جدید مبتنی بر هوش مصنوعی ما می تواند به طور خودکار وجود فرسایش پلاک را با استفاده از تصاویر اصلی OCT بدون هیچ ورودی اضافی تشخیص دهد." "توانایی تشخیص فرسایش پلاک به طور عینی و خودکار، ارزیابی دستی پر زحمت مرتبط با تشخیص را کاهش می دهد."


استفاده از هوش مصنوعی


روش جدید از دو مرحله اولیه تشکیل شده است. اول، یک مدل هوش مصنوعی که به عنوان شبکه عصبی شناخته می شود، از تصویر اصلی و دو قطعه اطلاعات شکل برای پیش بینی مناطق فرسایش احتمالی پلاک استفاده می کند. سپس پیش‌بینی اولیه با یک الگوریتم پس پردازش مبتنی بر ویژگی‌های قابل تفسیر بالینی که دانشی را که پزشکان حرفه‌ای برای تشخیص استفاده می‌کنند تقلید می‌کند، اصلاح می‌شود.


وانگ گفت: «ما باید یک مدل هوش مصنوعی جدید ایجاد می‌کردیم که اطلاعات شکل صریح را در خود جای دهد، ویژگی کلیدی که برای شناسایی فرسایش پلاک در تصاویر OCT استفاده می‌شود. فناوری تصویربرداری OCT درون عروقی نیز بسیار مهم است زیرا در حال حاضر این روش تصویربرداری با بالاترین وضوح است که می تواند برای تشخیص فرسایش پلاک در بیماران زنده استفاده شود.


هنگامی که OCT برای تصویربرداری داخل عروقی استفاده می شود، کاوشگر تصویربرداری به طور خودکار در داخل یک کاتتر به عقب کشیده می شود

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.