Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

انفورماتیک تصویربرداری برای مراقبت های بهداشتی، تحقیقات و کاربردها

کاربرد ابزارهای نوری در پزشکی. امروزه، انفورماتیک تصویربرداری به یک زمینه چند رشته ای تبدیل شده است که نه تنها رادیولوژیست ها، بلکه بیماران، افراد سالم، مراقبان و سایر متخصصان سلامت را هدف قرار می دهد. برای بهبود نتایج مراقبت های بهداشتی، تحقیقات و برنامه های کاربردی فعلی بر توسعه و ارزیابی ابزارهای جدید و کارآمد برای مدیریت حجم روزافزون داده های تصویربرداری تاکید دارند. در عصر مدالیته های پیشرفته، نیاز به قابلیت همکاری گردش کار داده ها، تجسم های پیچیده و تجزیه و تحلیل دقیق و همچنین قابل اعتماد وجود دارد. همچنین، تقاضای فزاینده برای پزشکی دقیق و شخصی نیاز به ادغام اطلاعات بالینی، داده های مولکولی و ژنومی، نتایج تصویربرداری و آسیب شناسی دارد. انفورماتیک تصویربرداری از راه‌حل‌های فنی جدیدی پشتیبانی می‌کند که می‌تواند نیازهای تمام تخصص‌های بالینی غنی از تصویربرداری را برآورده کند، نه فقط رادیولوژی، در حالی که داده‌های بیمار را هم در دسترس متخصصان بهداشت و هم در برابر عوامل مخرب حفظ می‌کند. این مسیر بر روش های جدید برای به دست آوردن، انتقال، مدیریت، تجزیه و تحلیل و تجسم داده ها برای برنامه های کاربردی مراقبت های بهداشتی، زیست پزشکی و آموزشی تمرکز دارد. این کنفرانس شامل موضوعات زیر خواهد بود، اما به آن محدود نمی شود:


  


PACS-ادغام داده های چند رسانه ای

داده های تولید شده در قلب و عروق، آسیب شناسی، چشم پزشکی، پوست و جراحی به طور گسترده ای در غربالگری، تشخیص، درمان و توانبخشی استفاده می شود و اغلب بخشی از پرونده پزشکی الکترونیکی می شود. در مقایسه با روش‌های تصویربرداری رادیولوژی محور، روش‌های جمع‌آوری داده‌ها، عملیات گردش کار و مدیریت این تصاویر غیر رادیولوژیکی کاملاً متفاوت است.

یکپارچه سازی و استانداردسازی PACS

مهاجرت پایگاه داده های تصویربرداری و داده های بزرگ

امنیت داده ها و زنجیره بلوکی

داده های چند رسانه ای در شیوه های بالینی

رسانه های اجتماعی برای تصویربرداری پزشکی


مدیریت داده ها برای پزشکی دقیق

پزشکی دقیق شامل استفاده از اطلاعات مولکولی، ژنتیکی و تصویربرداری دقیق، خاص بیمار برای تشخیص و طبقه بندی بیماری، سپس هدایت درمان برای بهبود نتیجه بالینی است. ترکیبی از تصویربرداری پزشکی، ژنومیک و نشانگرهای مولکولی فرصت جدیدی را برای پیوند مشاهدات انجام شده در سطوح سلولی یا مولکولی به فنوتیپ‌های ماکروسکوپی ارائه می‌کند، اما به استراتژی‌های جدیدی برای مدیریت داده‌ها نیز نیاز دارد.

انفورماتیک تصویربرداری برای تحقیقات ترجمه ای

تجزیه و تحلیل همبستگی ژنومیک، تصویربرداری، و فنوتیپ های بالینی

تشخیص مولکولی و نشانگرهای زیستی

تصویربرداری ترکیبی کمی و عملکردی

کاربرد تحقیقات ترجمه ای


داده های بزرگ و تجزیه و تحلیل

فناوری‌های ابری و «داده‌های بزرگ» مدیریت، مدل‌سازی، اشتراک‌گذاری و همکاری داده‌های تصویر را در مقیاس ممکن ممکن کرده‌اند. پیشرفت در هوش مصنوعی (AI) آماده است تا مراقبت های بهداشتی را عمیقاً تغییر دهد. با این حال، ادغام هوش مصنوعی در محیط بالینی نیاز به ارتباطات فعال با PACS سنتی و پرونده‌های سلامت الکترونیکی گسترده‌تر (EHR) سیستم سلامت دارد.

مدیریت داده عادلانه

استفاده از تصویر مبتنی بر جمعیت، مبتنی بر ابر یا مشارکتی

بازیابی و نمایه سازی تصویر مبتنی بر محتوا

کاربردهای غیرتصویری هوش مصنوعی در انفورماتیک مراقبت های بهداشتی

ادغام هوش مصنوعی با PACS و EHR


تجسم پیشرفته و پرینت سه بعدی

داده های تصویر سه بعدی (3 بعدی) را می توان در فضای سه بعدی واقعی تجسم و مدیریت کرد. فناوری واقعیت افزوده (AR) داده‌های تصویربرداری پزشکی را در کنار دنیای واقعی قرار می‌دهد، در حالی که واقعیت مجازی (VR) می‌تواند محیط‌های کاملاً فراگیر ایجاد کند. پرینت سه بعدی راه های جدیدی را برای شبیه سازی روش ها یا نمونه اولیه دستگاه های پزشکی شخصی سازی شده ارائه می دهد. نقاط عطف فنی جدید یا کاربردهای بالینی شامل استفاده از اشیاء سه بعدی، فیزیکی یا مجازی، مورد استقبال قرار می گیرد.

تولید و چاپ مدل سه بعدی

واقعیت مجازی برای شبیه سازی و آموزش

تجسم واقعیت افزوده

ارزیابی دستگاه

ادغام فناوری های تجسم پیشرفته


سالن های عمل دیجیتال

استاندارد DICOM دامنه قابلیت همکاری خود را گسترش داده است تا موارد استفاده در انکولوژی تشعشع، تصویربرداری نوری و آسیب شناسی دیجیتال را شامل شود. علاوه بر این، تصویربرداری اتاق عمل دیجیتال را از طریق PACS جراحی ممکن کرده است. هدف پژوهش پل زدن شکاف بین تصویربرداری تشخیصی و مداخله ای است.

ابزارهای جراحی هوشمند و رباتیک

دستگاه های رباتیک آگاه از موقعیت برای درمان

سیستم های کابین خلبان جراحی

کنترل ناوبری درمانی

زیرساخت ها و فرآیندهای هوشمند


تصاویر برای آموزش

نسل جدید یادگیری کار حرفه ای از طریق محیط های به هم پیوسته، غوطه ور و خودگردان، از طریق فناوری امکان پذیر شده است. علاوه بر این، بیماران مدرن با بررسی تصویربرداری‌های پزشکی و گزارش‌های تشخیصی خود می‌توانند نقش فعال‌تری در تصمیم‌گیری‌های پزشکی خود با فناوری مناسب ارائه توضیحات به موقع و روشن داشته باشند. این موضوع از پیشرفت های تحقیقاتی و فنی در مورد آموزش دانش آموزان، بیماران و سایر متخصصان مراقبت های بهداشتی استقبال می کند.

ابزار مرجع حساس به زمینه

کلاس آنلاین گسترده

شبیه سازی و

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.